fbpx

23 pomysły na posty na Facebooku dla projektantów ogrodów

pomysły na posty dla projektantów ogrodów

Cześć!

“Ale co ja mam publikować?!” to jedno z najczęstszych pytań, które padają podczas konsultacji z moimi klientami. 

Tworzenie postów do social media zajmuje mnóstwo czasu. To normalne – aby stworzyć dobrą wartość dla odbiorców, musimy najpierw wymyślić temat, później ładnie go napisać, później sprawdzić, stworzyć grafikę, zaplanować… 

W tej całej liście zadań to właśnie wymyślanie tematów stanowi często największy problem. Dlatego przygotowałam ułatwienie – 23 pomysły na posty na Facebooku dla projektantów ogrodów. 

Oczywiście możesz z nich korzystać również w innych mediach, ale pamiętaj, aby pasowały do ogólnej strategii, którą przyjmiesz. 

Jeśli słowo strategia przyprawia Cię nadal o dreszczyk, to proszę obejrzyj live dot. promocji swojej pracowni na grupie Teren Projektanta. Tam opowiadam o tym, jak z marketingiem się polubić 😉 

Pamiętaj, pisząc post myśl o swojej grupie docelowej!

Co publikować na Facebooku?

1. Pokaż przykładowe realizacje projektów / wizualizacji 

Dzielenie się swoimi małymi dziełami powinno być jednym z głównych działalności na Twoich profilach. Dzięki temu pokazujesz klientom swój styl oraz przekonujesz ich do współpracy z tobą.

pomysły na posty dla projektantów ogrodów

2. Pokaż zdjęcia zaprojektowanych ogrodów

Dzięki zdjęciom ogrodów pomożesz klientom wyobrazić sobie, że ich ogród też może kiedyś tak pięknie wyglądać, a projekt ogrodu nie kończy się na wizualizacji, tylko właśnie na jego prawdziwym, już zrealizowanym obliczu.

3. Pokaż opinie klientów

Referencje są jednym z najbardziej skutecznych działań, które przekonują do współpracy. Pokazują, że warto Tobie zaufać.

4. Statystyki / liczby – np. Czy wiesz, że w X% Polaków posiada własny ogródek?

Dzięki takim postom wzbudzisz ciekawość u swoich obserwujących.

5. Pokaż jak projektujesz.

Pokazywanie siebie podczas pracy sprawia, że obserwujący zaczynają nas coraz bardziej kojarzyć i lubić.

pomysły na posty dla projektantów ogrodów

6. Pokaż siebie, podczas spotkania z klientem.

Zrób zdjęcie jak idziesz na spotkanie z klientem, pokaż siebie podczas inwentaryzacji. Dzięki temu dasz znać, że Twoja pracownia prężnie działa.

7. Podziel się swoimi ulubionymi trendami.

Zrób mockup i pokaż jakie ogrodowe trendy Cię najbardziej inspirują.

8. Opowiedzenie o sobie.

Opowiedz swoją historię, doda to osobowości dla Twojej pracowni, a to z kolei sprawi, że będzie Ci łatwiej nawiązywać relacje biznesowe.

9. Dziel się wiedzą o ogrodach: roślinach, dodatkach (np. donicach), oświetleniu, drewnie itp.

Dzięki dzieleniu się wiedzą budujesz pozycję eksperta na rynku, pokazujesz, że znasz się na temacie i jest Ci on bliski. Masz olbrzymie pole do popisu. Pamiętaj, aby pisać takim językiem, który zainteresuje Twoją grupę docelową, uważaj na skomplikowane, fachowe słownictwo.

pomysły na posty dla projektantów ogrodów

10. Dawaj wskazówki dot. dbania o ogród.

Darmowe porady sprawią, że Twoi odbiorcy zyskają do Ciebie jeszcze większe zaufanie.

11. Nagraj wideo pokazujące zaprojektowane ogrody.

Statystyki mówią, że treści wideo zdecydowanie lepiej przyciągają uwagę niż zwykłe posty. Warto rozważyć wprowadzenie takiego formatu do swoich postów. Dobrze sprawdzi się też “spacer po ogrodzie”.

12. Informuj o tym, jak wygląda współpraca z Tobą.

Facebook to bardzo dobre miejsce, aby pokazywać jak wygląda współpraca. Możesz stworzyć na ten temat kilka osobnych postów, lub napisać jeden dłuższy.

pomysły na posty dla projektantów ogrodów

13. Opowiedz, jakie pragnienia / potrzeby zaspokaja zaprojektowany przez Ciebie ogród. Opowiedz historię klienta. 

Opowiadając historie klientów sprawiasz, że nowe osoby, które do Ciebie trafią będą mogły poczuć i zobaczyć na własne oczy, że ich problem może zostać rozwiązany. I to przez Ciebie 😉 

realizacja 5

14. Pokaż, jak się szkolisz / bierzesz udział w targach branżowych.

Takie posty sprawiają, że ludzie zaczynają dostrzegać Twoją pasję i zaangażowanie. Wiedzą, że osoby, które się szkolą i stale rozwijają są godne zaufania.

15. Nawiąż do świąt / okazji ważnych dla Twojej grupy docelowej.

Życzenia świąteczne, lub nawiązanie do świąt nietypowych mogą Cię jeszcze bardziej przybliżyć do grupy docelowej.

16. Pokaż metamorfozy ogrodów – zdjęcia przed i po.

To jeden z najfajniejszych formatów – pokazujesz, czarno na białym, że Twoje działania przynoszą niesamowite efekty.

realizacja 6

17. Udostępniaj wpisy blogowe (zawsze z komentarzem)

Jeśli piszesz blog, to koniecznie podziel się nowymi artykułami ze swoimi obserwującymi. Pamiętaj jednak, aby nie było to tylko samo wrzucenie linku, ale również kilka zdań komentarze, które zachęcą do przeczytania artykułu.

18. Pokaż ogrody, które Cię inspirują

Lubisz odwiedzać inspirujące ogrody, a może zwiedzasz piękne miejsca podczas wakacji? Podziel się zdjęciami na swoim profilu. Opowiedz co Ci się w nich podoba.

19. Dodaj mem’a lub gif’a, który rozbawi Twoja grupę docelową i jest związany z ogrodami.

Każdy z nas lubi czasami pożartować i się pośmiać. Pokaż swoim obserwującym, że masz poczucie humoru i raz na jakiś czas podziel się zabawnym mem’em. Pamiętaj jednak, aby był on skierowany do Twojej grupy docelowej i był związany z Twoją działalność. Unikaj jakichkolwiek treści, które mogą kogoś obrazić.

20. Odpowiedz na najczęściej pojawiające się pytania.

Jednym z najczęstszych pojawiających się pytań, które otrzymuje Miejskie Ziele, jest to,co składa się na projekt ogrodu. Tutaj na nie odpowiedzieliśmy. Warto korzystać z tego o co pytają nas klienci – to najlepsza droga do tego, aby tworzyć treści skrojone dla ich potrzeb.

realizacja 7

21. Podziel się inspirującym cytatem.

Jeśli potrzebujesz pomysły na szybki i łatwy post to cytat jest jednym z nich. Poszukaj cytatu, który się zainspiruje i podziel się nim razem ze swoim przemyśleniem.

22. Stwórz infografikę

Infografiki to przeciwieństwo postu z cytatem – zwykle są bardzo merytoryczne, ale zajmują sporo czasu. Warto jednak czasami taki post stworzyć.

23. Pochwal się osiągnięciami Twojej pracowni.

W tym aspekcie skromność wyrzuć do kosza. Pokazuj za co jesteś chwalony, albo kto Cię chwali. To buduje Twój autorytet w branży i wyróżnia Cię na tle konkurencji. Nie chodzi tu tylko o nagrody, ale też np. o wiadomość od klienta, który dziękuję za wspaniały ogród.

realizacja 8

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o prowadzeniu profili w social mediach, które mają moc przyciągania nowych klientów to koniecznie rozważ dołączenie do warsztatów online. 

Po tych warsztatach będziesz wiedzieć co, kiedy i jak robić, aby publikowane posty przekładały się na powiększenie grona klientów Twojej pracowni. 

Warsztaty są już 22.06.2022 o  godzinie 10:00! Będą one  nagrywane, otrzymasz roczny dostęp do nagrania – więc nie musisz być na żywo.

 Warsztaty online: Social Media dla projektantów ogrodów

to 5 godzinne warsztaty online ze specjalistką od marketingu, która obserwuje projektantów ogrodów i ich bolączki od dawna i na co dzień pracuje z mikro przedsiębiorcami. Dodatkowo otrzymasz materiały dodatkowe i grupę wsparcia! To jedyna taka okazja.

W czasie warsztatów:

  • Poznasz zasady działania mediów społecznościowych, dzięki czemu przestaniesz błądzić w nich ja we mgle.
  • Uzyskasz wskazówki, jak stworzyć profil na Facebooku i Instagramie, który będzie przyciągał klientów.
  • Dowiesz się, jak strategicznie podejść do swoich aktywności w mediach społecznościowych, aby poświęcony czas przekładał się na efekty.
  • Zobaczysz, jak rok po kroku jak przygotować swoje profile – kwestie techniczne przestaną Cię przerażać.
  • Poznasz narzędzia i sposoby na to, aby działać sprawniej i bez frustracji.
  • Dzięki grupie wsparcie uzyskasz pomoc techniczną również po zakończonych warsztatach.

Zobacz, co dokładnie czeka na Ciebie w trakcie moim warsztatów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

malgosia@terenprojektanta.pl

© 2020 Teren Projektanta